تهویه هوا یکی از ضروری ترین مواردی می باشد که صاحبان هر مکانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. زیرا اگر یک ساختمان تهویه خوبی نداشته باشد هوای آن راکد می ماند و همین امر موجب ایجاد یک حس ناخوشایند برای تازه واردین به این گونه از مکان ها می شود. امروزه برای تهویه هوای هر مکانی معمولا از هواکش استفاده میکنند.

اما در بعضی از مکان ها وجود هواکش های معمولی جوابگو نیست. در اینگونه از مکان ها از هواکش سانتریفیوژ استفاده می شود. چون این گونه از هواکش ها هوای داخل را با فشار زیادی جذب و به بیرون انتقال می‌دهند. همچنین چون هواکش سانتریفیوژ بسیار پیشرفته می باشند. می توانند به خنک شدن انواع مکان ها کمک زیادی بکنند.‌ می توان گفت این نوع از هواکش ها در رستوران ها بیشترین استفاده را دارند.

سانتریفیوژ رستوران

معمولا در رستوران ها غذا به مقدار زیادی پخت می شود و همین امر موجب می شود. در اینگونه از مکان ها دود، بخار و بو به مقدار زیادی وجود داشته باشد. اگر بخار و دود آشپزخانه های رستورانی خارج نشود تقریبا کار در این مکان ها غیر ممکن می شود.

به همین خاطر در رستوران ها باید از هواکش های مخصوص استفاده شود. تا هوای آن ها به خوبی تهویه شود. زیرا اگر از هواکش های معمولی استفاده شود. به خاطر غلظت بخار، دود و بوی موجود در هوا این گونه از هواکش ها نمی توانند به خوبی کار کنند‌ و هوا تهویه نمی شود. می توان گفت تنها هواکش هایی که می توانند به خوبی هوای رستوران ها را تهویه کنند. هواکش سانتریفیوژ رستوران می باشند.

سانتریفیوژ های رستوران به گونه ای طراحی شده اند که می توانند در هر مکانی با هر میزان رطوبت کار کنند. همچنین این نوع از هواکش ها توانایی خروج حجم عظیمی از دود و بخار را به صورت همزمان دارند و چون به صورت مداوم کار می کنند. در هر آشپزخانه ای که وجود داشته باشند در آن مکان به هیچ وجه دود، بخارو بود جمع نمی شود. و همین امر باعث می شود راندمان کار افراد بالا برود. زمانی که فضای رستوران دارای هوای خوبی باشد. کارکنان آن می توانند با دقت بیشتری کار کنند و غذاهای باکیفیت ترین پخت کنند. بنابراین می‌توان گفت وجود سانتریفیوژ در هر رستورانی یک امر ضروری محسوب می شود.

مزایای سانتریفیوژ رستوران

استفاده از سانتریفیوژ ها در رستوران ها مزایای زیادی دارد. به همین خاطر در تمام رستوران های خوب و بزرگ این محصولات وجود دارند. ما در اینجا شما را با چند مورد از این مزایا آشنا می کنیم.

تهویه هوا

میتوان گفت مهمترین مزیت و کاربرد سانتریفیوژ های رستورانی تهویه هوا می باشد. در رستوران ها چون فعالیت های اشپزی، مشتریان و کارکنان زیادی وجود دارند. میزان بخار و بوهای ناخوشایند بسیار زیاد است و اگر تهویه مناسبی در آن ها وجود نداشته باشد تقریبا به مکان های غیر قابل تحملی تبدیل می شوند.

فن سانتریفیوژ رستوران می توانند هوای تمیز را در رستوران ها جابجا کنند و رطوبت اینگونه از مکان ها را به حداقل برسانند. در واقع وجود سانتریفیوژ ها رستوران ها را به مکان هایی دلپذیر برای مشتریان و کارکنان تبدیل میکند.

جلوگیری از انتقال عفونت ها

معمولا در فصول سرد سال شیوع بیماری های ویروسی زیاد می شود. همانگونه که میدانید ویروس بسیاری از بیماری ها از طریق هوا انتقال پیدا می‌ کند. رستوران ها یکی از محل هایی می باشند که اگر تهویه هوای درستی نداشته باشند امکان انتقال ویروس های عفونتی در آن ها بسیار زیاد است.

چون در این گونه از مکان ها میزان رفت و آمد و تجمع افراد بسیار زیاد می باشد. اما وجود سانتریفیوژ ها در رستوران ها از انتقال عفونت ها جلوگیری می‌کند. چون اینگونه از هواکش ها می توانند هرگونه ویروس و آلودگی که در فضا وجود دارد را جمع آوری و به بیرون انتقال دهند.

حذف انواع آلاینده ها

در محیط های رستورانی آلاینده های بسیار زیادی مانند بخار، دود و چربی وجود دارد. اگر این گونه از آلاینده از هوای رستوران خارج نشوند و انباشته شوند محیط بسیار آلوده ای را به وجود خواهند آورد. فن سانتریفیوژ رستوران توانایی حذف تمام این آلاینده ها را دارند به همین خاطر سانتریفیوژ ها امروزه جایگزین تمام فن های دیگر در رستوران ها شده اند.

کاهش هزینه

سانتریفیوژ رستورانی برای کارکردن نیاز به انرژی زیادی ندارند و با کمترین انرژی نیز کار میکنند. همچنین وجود سانتریفیوژ ها در فصل تابستان باعث خنکی هوای رستوران ها می شود. و تا حد زیادی استفاده از خنک کننده هایی مانند اسپیلت را کاهش میدهند. همین امر موجب می شود رستوران هایی که از این نوع فن ها استفاده می کنند. هزینه کمتری برای خنک کردن فضای رستوران پرداخت کنند.

کارایی بالا

فن های سانتریفیوژ به گونه ای طراحی شده اند. که می توانند به صورت مدام کار کنند و میزان زیادی از هوا را تهویه کنند. کارایی بالای این فن ها باعث می شود اگر در هر فضایی وجود داشته باشند. هوای آن فضا را در تمام زمان ها تهویه کنند.

قیمت هواکش سانتریفیوژ

اگر قصد خرید سانتریفیوژ رستوران را دارید به احتمال زیاد تاکنون فروشندگان به شما قیمت های متفاوتی را پیشنهاد داده باشند. تفاوت قیمت این محصولات به خاطر عوامل زیادی می باشد که بر قیمت آن ها تاثیر گذار است. تا زمانی که مصرف کنندگان با این عوامل آشنا نشوند علت تفاوت قیمت را درک نمی کنند و سردرگم می مانند. سانتریفیوژ های رستوران شاخص های فنی و اصولی زیادی دارند. که هر کدام تاثیر زیادی بر روی قیمت آن میگذارند.

معمولا سانتریفیوژهای رستورانی به گونه ای طراحی شده اند که چندین دمنده، مکنده و هود دارند که به واسطه کانال کشی های مختلفی به هم وصل هستند. این نوع از سانتریفیوژها در کشور های زیادی تولید می شوند. که هر کدام استاندارد خاص خود را دارند. معمولا هر کشور این محصولات را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید میکند و برای ساخت آن ها از ورق های خاصی استفاده می کند. این دو معیار تاثیر زیادی بر قیمت سانتریفیوژ های رستوران دارند و اکثر اوقات تفاوت قیمت سانتریفیوژهای کشور های مختلف به خاطر نوع ورق و ابعاد آنها می باشد.

خرید هواکش سانتریفیوژ

اما اگر قصد خرید سانتریفیوژ رستوران را دارید بهتر است حتما آن ها را از یک برند خوب و با کیفیت تهیه کنید. چون در بیشتر مواقع سانتریفیوژ های رستوران آماده از ورق های نامناسبی تهیه شده اند و همین امر موجب می شود. این گونه از محصولات طول عمر بالایی نداشته باشند. اما برند های معروف و مطمئن این محصولات را از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه می سازند. ممکن است در ابتدای خرید شما هزینه بیشتری پرداخت کنید اما با مرور زمان متوجه خواهید شد که هزینه پرداختی به هیچ وجه زیاد نبوده. چون محصولات این برند ها طول عمر بالایی دارند و خیلی کم خراب می شوند.

همچنین هنگام خرید باید توجه داشته باشید که سانتریفیوژ انتخابی شما حتما برای فست فودی و رستوران مد نظر مناسب باشد. زیرا در بیشتر مواقع اگر سانتریفیوژ شما از نظر ابعاد با اندازه رستوران شما هماهنگ نباشد نمی تواند نیاز شما را پاسخگو باشد و همین امر موجب مشکلات زیادی خواهد شد. بنابراین اگر رستوران بزرگی دارید حتی اگر هزینه زیادی نیز باید پرداخت کنید حتما سانتریفیوژی با ابعاد بزرگ برای آن تهیه کنید. تا برای تهویه آن با مشکل مواجه نشوید.

اگر در بازار با قیمت های مختلفی برای خرید مواجه شدید به هیچ وجه سردرگم نشوید چون هر سانتریفیوژ ابعاد، جنس، طراحی و برند خاصی را دارد که بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند و اگر قیمت بالاتری پرداخت می کنید به هیچ وجه ضرر نمیکنید چون محصول باکیفیت تری تهیه می کنید.