راهنمای خرید هواکش سانتریفیوژ⭐️قیمت فن سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ یکی از کارآمدترین و همه کاره ترین وسایل جابجایی هوا هستند. در زیر برخی از تعاریف و دستورالعمل های اساسی برای انتخاب فن سانتریفیوژ مناسب برای نیازهای سیستم شما آورده شده است.

قیمت هواکش

هر کالایی که امروزه به هر منظوری مورد استفاده قرار می گیرد،دارای قیمتی بوده و به همین خاطر، لازم است این قاعده را برای هواکش ها نیز مناسب اعلام نماییم.این قیمت بسته به برخی از عوامل می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد.در واقع یک دسته عواملی هستند که می توانند منجر به تعیین قیمت گردند.به همین دلیل زمانی که شما به دنبال قیمت یک محصول می گردید،لازم است تا عوامل موثر بر روی تعیین قیمت آن را بررسی نمایید.

پارامترهای هواکش سانتریفیوژ

ظرفیت هوادهی (CFM)هواکش سانتریفیوژ

CFM واحد دبی حجمی هوای عبوری است. منظور از دبی حجمی هوای عبوری، مقدار هوایی است که در یک حجم مشخص در واحد زمان عبور می‌کند. اگر مواد را حمل می کنید، مطمئن شوید که CFM کافی برای اندازه لوله، لوله یا شلنگ دارید تا مواد سرعت لازم را برای حرکت کامل در سیستم بدون ته نشین شدن در لوله، لوله یا شلنگ حفظ کنند. در هنگام مواجه با عبارت "(CFM) فن سانتریفیوژ" در اصل شما قرار است که حجم هوای مکیده‌ شده یا تخلیه شده از فن را در یک مقطع خاص محاسبه کنید.

فشار استاتیک (SP)فن سانتریفیوژ

فشار ایستا مقاومت در برابر جریان هوا (اصطکاک) است که هنگامی رخ می دهد که هوا از طریق یک مجرا، شیلنگ، فیلتر، شیار هود، دمپر کنترل هوا یا لوور جریان می یابد. فشار استاتیک بر حسب اینچ گیج آب (SPWG) است.برای اطلاع از قیمت هواکش سانتریفیوژ میتونید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این یک قانون فیزیک است که هرگاه سیالی (هوا هم یک سیال است) تحت فشار قرار بگیرد فشار را به طور مساوی به تمام جهات اعمال می کند. به این فشار، فشار استاتیک می گویند چون می تواند بدون حرکت هوا وجود داشته باشد یک بالن در هوا شناور می ماند چون فشار استاتیک داخل یک کانال ساز به جریان می اندازد ، فشار استاتیک به سطوح داخلی کانال کشی کولر فشار وارد می کند. اگر فن خاموش باشد و هوایی داخل کانال کولر در جریان نباشد فشار استاتیک داخل کانال سازی همان فشار جو است (Psi14.7 در سطح دریا)

چگالی هوا/گاز

ارتفاع می تواند تأثیر زیادی بر تراکم هوا داشته باشد. و جریان هوای فن بدون توجه به چگالی هوا یکسان است.هنگامی که چگالی هوا با چگالی هوای استاندارد متفاوت است، فشار سیستم و نسبت موتور فن به چگالی هوا به طور متناسب تغییر می کند.

انواع هواکش سانتریفیوژ

هواکش ها و دمنده های سانتریفیوژ یکی از کارآمدترین دستگاه های جریان هوا هستند و شما باید نوع مناسب فن سانتریفیوژ را برای سیستم خود انتخاب کنید. چهار نوع اصلی فن سانتریفیوژ وجود دارد که هر کدام هدف خاص خود را دارند.

هواکش سانتریفیوژ شعاعی

اینها فن های فشار قوی با جریان هوای متوسط ​​هستند. فن های تیغه ای شعاعی برای کاربردهای صنعتی با گرد و غبار یا محیط هایی با گاز یا رطوبت در هوا مناسب هستند.این فن‌ سانتریفیوژ برای کاربردهای فشار متوسط ​​و حجم متوسط ​​با جریان پایدار مناسب هستند زیرا می‌توانند بیش از حد بارگذاری شوند. به دلیل ساختار محکم چرخ، برای کاربردهایی که جریان هوا خورنده یا حاوی مواد است مناسب است. کاربردها شامل انتقال مواد پودری یا دانه‌ای و الیاف یا الیاف رشته‌ای است.

فن سانتریفیوژ منحنی رو به جلو

فن های گریز از مرکز منحنی جلویی این فن ها با فشار متوسط ​​و جریان هوا بالا برای هوای تمیز، تهویه و کاربردهای اگزوز هستند.آنها برای کاربردهایی که نیاز به جریان هوای ثابت در شرایط فشار استاتیکی پایین دارند، بهترین مناسب هستند.

از آنجایی که چرخ‌ های متمایل به جلو می‌توانند اضافه بار داشته باشند، برای کاربردهای جریان متغیر توصیه نمی‌شوند. یکی از بهترین خواص چرخ متمایل به جلو این است که حجم هوای مشابهی را با سرعت کمتری نسبت به چرخ متمایل به عقب یا شعاعی تولید می کند، بنابراین ساکت تر است. به همین دلایل، چرخ های شیب دار به جلو به طور گسترده ای در تهویه مطبوع مسکونی و تجاری استفاده می شود. کاربردهای دیگر عبارتند از تهویه هوا در اجاق گاز و خشک کن و خشک کردن و خنک کردن فرآیند.

فن گریز از مرکز منحنی عقب

فن های گریز از مرکز منحنی عقب این فن های فشار بالا، جریان بالا و بازده بالا هستند. با افزایش جریان در کارآمدترین ناحیه سیستم، توان کاهش می یابد. آنها نسبت به دو نوع چرخ دیگر کارایی انرژی بیشتری دارند و با تیغه های خمیده یا ایرفویل می توانند به کارایی یک فن محوری نزدیک شوند. چرخ‌های کج‌ شده به عقب بیش از حد بارگذاری یا متوقف نمی‌شوند، و آنها را برای کاربردهای جریان متغیر ایده‌آل می‌کند. کاربرد های متداول عبارتند از جمع کننده های گرد و غبار، دود گیر و سیستم های کنترل انتشار.

فن سانتریفیوژ ایرفویل

اینها کارآمدترین فن ها هستند و برای کاربردهای هوای پاک مناسب هستند. فن سانتریفیوژ با پروانه ایرفویل به دلیل ایجاد جریان هوای یکنواخت تر،بهترین راندمان کاری و کمترین تولید صدا را در بین انواع مختلف فن سانتریفیوژ دارند. بازده این نوع از فن ها تا 92 درصد می رسد،بعلاوه مقاومت ساختاری بالایی دارند و می توانند در سرعت های بالا بچرخند و فشار استاتیکی در حدود 7500 پاسکال تولید کنند.

این فن ها برای عملکرد در هوا و گازهای تمیز در تهویه عمومی استفاده می شوند.این نوع از فن ها فاقد دامنه از کار افتادگی در منحنی عملکردشان هستند و می توان آنها را برای سیستم هایی که مقاومت آنها تغییر می کنند استفاده کرد.هزینه ساخت این فن ها به دلیل شکل خاص پروانه کمی بیشتر می باشد.

خرید هواکش سانتریفیوژ

هواکش سانتریفیوژ بخش مهمی از سیستم هوا هستند و انتخاب فن سانتریفیوژ مناسب بسیار مهم است.شما باید پارامترهای مهم را به دقت در نظر بگیرید و جزئیات را از سازنده فن سانتریفیوژ خود بپرسید، آنها اطلاعات دقیق و مرجع فن سانتریفیوژ را در اختیار شما قرار می دهند.اگر به دنبال تولید کننده فن گریز از مرکز مناسب هستید، و برای اطلاع از قیمت اگزاست فن،هواکش صنعتی،فن فشار مثبت ،فن فشار قوی میتونید با کارشناسان تهویه آماج تماس بگیرید. 

شرایط محیطی برای نگهداری هواکش سانتریفیوژ

فن سانتریفوژ

محیط کاربرد و وضعیت کار فن سانتریفیوژ شما به طور جدی بر عمر، کارآیی و هزینه های بعدی تعمیر و نگهداری فن و سیستم سانتریفیوژ شما تأثیر می گذارد.بنابراین، باید محیط کاربردی هواکش سانتریفیوژ خود را به دقت در نظر بگیرید.

کیفیت هوا

کیفیت هوا می تواند بر عمر و کارایی فن های سانتریفیوژ تأثیر بگذارد و حتی ایمنی سیستم را تهدید کند. بنابراین ما چند مثال و کاربرد رایج را فهرست می کنیم:هوای پاک برای کارایی بیشتر فن های خمش به جلو، خم به عقب یا ایرفویل را در نظر بگیرید. برای هوای کمی گرد و غبار، دمنده های شعاعی یا فشار قوی را در نظر بگیرید. برای گرد و غبارهای بسیار سبک و غیر ساینده، می توان از یک فن خمیده به عقب استفاده کرد.

گرد و غبار، براده‌ها و تراشه‌ های سنگین‌تر و ساینده‌ تر برای این محیط، ممکن است به یک دمنده حمل‌کننده مواد صنعتی نیاز داشته باشید. خورنده در محیط های مرطوب، مرطوب و خورنده، باید فن های فولادی ضد زنگ، ترجیحاً موتورهای تمیزکننده فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید.قابل احتراق اگر گرد و غبار یا ذرات قابل احتراق در هوا وجود دارد، یک فن بدون جرقه مانند فن شعاعی یا فشار قوی با موتور ضد انفجار انتخاب کنید.

تراکم

تغییرات چگالی ناشی از تغییرات دما و/یا فشار هوا باید برای شرایط استاندارد اصلاح شود.

دمای هوا

دمای هوای عبوری از فن یا دمنده می تواند بر عملکرد فن یا دمنده تأثیر بگذارد.

ارتفاع

ارتفاعی که فن یا دمنده در آن کار می کند نیز می تواند بر عملکرد فن یا دمنده تأثیر بگذارد.

جابجایی مواد

اگر مواد توسط یک فن یا دمنده منتقل می شود، ویژگی های مواد باید در نظر گرفته شود.

دمای محیط

دمای هوا یا دمای محیط خارج از فن یا دمنده می تواند بر عملکرد فن یا دمنده تأثیر بگذارد.

شرایط ایمنی

اگر هر ماده ای که از فن می گذرد قابل اشتعال یا احتراق باشد، ممکن است نیاز به مکان خاصی باشد.