هدف اصلی هواکش سانتریفیوژ ارائه جریان قابل توجهی از هوا یا گاز برای فرآیندهای مختلف صنعتی است. فن های سانتریفیوژ فن های برقی با چرخ و پره هایی هستند که می توانند مقدار دقیقی از گاز یا هوا را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنند.

نگهداری صحیح  فن سانتریفیوژ برای پایبندی به عمر طولانی و کاربرد آسان آنها ضروری است. به عنوان یک تولید کننده قابل اعتماد فن سانتریفیوژ در ایران ، ما 5 روش مهم برای نصب فن سانتریفیوژ در یک راه اندازی صنعتی را فهرست کرده ایم.

با توجه به تحقیقات IFAC ما می توانیم دانشی در زمینه توسعه یک سیستم پیشرفته تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط برای فن های صنعتی به دست آوریم.برای اطلاع از قیمت هواکش سانتریفیوژ میتونید از سایت تهویه آماج دیدن کنید.

قیمت هواکش

هر کالایی که امروزه به هر منظوری مورد استفاده قرار می گیرد،دارای قیمتی بوده و به همین خاطر، لازم است این قاعده را برای هواکش ها نیز مناسب اعلام نماییم.این قیمت بسته به برخی از عوامل می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد.در واقع یک دسته عواملی هستند که می توانند منجر به تعیین قیمت گردند.به همین دلیل زمانی که شما به دنبال قیمت یک محصول می گردید،لازم است تا عوامل موثر بر روی تعیین قیمت آن را بررسی نمایید.

1). نصب هواکش صنعتی

دستورالعمل های خاصی برای نصب هواکش صنعتی در تنظیمات کارخانه وجود دارد. هر گونه بی نظمی در نصب متفاوت از پارامترهای تنظیم شده می تواند عملکرد دستگاه را مختل کند. هوای ورودی محدود یا ناپایدار از ورودی فن می‌تواند باعث چرخش قبلی فن شود که می‌تواند منجر به تلفات قابل توجهی در سیستم شود. به طور مشابه، هوای ناپایدار از مجرای خروجی می تواند باعث تلفات سیستم شود. برای نصب فن دمنده صنعتی دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

2). اقدامات ایمنی برای حفظ هواکش سانتریفیوژ

- قبل از هر گونه تعمیر و نگهداری یا سرویس روی هواکش، مطمئن شوید که مراحل قفل و برچسب‌ آوت مناسب را دنبال می‌کنید.
- قبل از کار با ماشین آلات، اطمینان حاصل کنید که تمام حفاظ ها و درهای دسترسی محکم در جای خود قرار دارند. هنگام استفاده از ماشین آلات هرگز درهای دسترسی، صفحه نمایش ها یا حفاظ ها را باز نکنید.
-در مناطقی که ورودی ها و خروجی ها مجرای ندارند به شدت توصیه می شود.
- هرگز ماشین آلات را بالاتر از محدوده سرعت یا دمای توصیه شده کار نکنید. این محدودیت‌ها در راهنمای همراه با هواکش شما فهرست شده‌اند.
- یک برقکار ماهر باید تمام سیم کشی ها را درست کند.
- برخی از سطوح تجهیزات ممکن است گرم شوند، به ویژه سطوحی که در کاربردهای با دمای بالا استفاده می شوند. قبل از شروع تعمیر و نگهداری، از خنک شدن سطوح اطمینان حاصل کنید.
-روتور را از نظر سایش، آسیب و ترک از نزدیک بررسی کنید. هر روتوری که شکسته یا سایش شدید نشان می دهد باید تعویض شود. تجهیزات با روتورهای آسیب دیده نباید استفاده شود. هنگام انجام بازرسی روتور، تمام الزامات قفل را رعایت کنید.

3). مدیریت صحیح فن های سانتریفیوژ

- هواکش صنعتی را فقط باید با استفاده از پایه، تکیه گاه های نصب روی مجموعه فن بلند کرد.
- هرگز هواکش سانتریفیوژ را با چرخ، شفت، موتور، براکت موتور، ورودی محفظه، خروجی محفظه یا هر قسمت دیگری که برای بلند کردن ساخته نشده است بلند نکنید.
- پرسنل آموزشی باید تمام تصمیمات بلند کردن را بگیرند.
- ظرفیت بالابری لیفتراک یا جرثقیل را بررسی کنید. کارگر باید چرخ‌های فن سانتریفیوژ و محفظه‌های دارای پوشش‌های محافظ مانند لاستیک، مینای فنلی یا سایر مواد را با دقت کنترل کند. این پوشش ها شکننده هستند و می توانند به راحتی تراشه یا ترک بخورند. ارزش پوشش را به عنوان یک لایه محافظ برای فلز کاهش می دهد.

4). محیط ذخیره سازی مناسب برای هواکش سانتریفیوژ

- هواکش صنعتی که برای مدتی در انبار نگهداری می شود باید از گرد و غبار و رطوبت محافظت شود.
- اگر از برزنت برای پوشاندن آن استفاده شود، دستگاه تمیز و خشک می ماند. از برزنت پلاستیکی تیره نباید استفاده کرد زیرا باعث افزایش رطوبت می شود.
- یاتاقان ها باید هر هفته با گریس تازه تمیز شوند تا از رطوبت طولانی مدت یا در فضای باز جلوگیری شود.
- حداقل هر دو هفته یکبار چرخ فن سانتریفیوژ را با دست بچرخانید تا گریس روی قسمت های بلبرینگ پخش شود.
- موتورهای دور کار باید مطابق دستورالعمل سازنده نگهداری شوند.
- هر گونه لرزش نزدیک باید از فن محافظت شود. یاتاقان های فن و موتور ممکن است در اثر لرزش زیاد در محل نگهداری فن آسیب ببینند.

5). نصب هواکش های صنعتی

اگزاست فن باید بر روی پایه های محکم و هموار نصب شوند.
- اکثر تاسیسات از بتن مسلح استفاده می کنند که پایه بسیار خوبی را ارائه می دهد، اگرچه ممکن است از بسیاری از تکیه گاه های اسکلت فلزی نیز استفاده شود.
- جرم پایه باید فن و درایور را حفظ کرده و ارتعاش طبیعی را کاهش دهد.
- وزن دال باید حداقل پنج برابر وزن مجموعه فن/موتور باشد.
- سازه فولادی باید به درستی ساخته شود تا بتواند بارهای استاتیکی و دینامیکی را تحمل کند اگر قرار است فن روی آن قرار گیرد.
-تراز اجزای فن ممکن است تحت تأثیر یک پایه فولادی ساخته شده که به اندازه کافی سفت نیست، قرار گیرد.

مزایای هواکش سانتریفیوژ

تمام قطعات متحرک آنها محصور هستند و همچنین دارای خواص کاهش ذرات هستند که آنها را برای استفاده در سیستم های آلودگی هوا و فیلتراسیون ایده آل می کند. فن سانتریفیوژ نیز مزایای متمایزی را ارائه می دهند:

بهره وری از انرژی

جریان هوای ثابت به فن های سانتریفیوژ اجازه می دهد تا انرژی تولید کنند که تا 84 درصد راندمان ایستا می رسد. این سطوح بازده بالاتر برای حفظ سیستم های هوای بزرگتر ایده آل هستند.

دوام افزایش یافته

این فن ها به اندازه کافی بادوام هستند تا در محیط های خورنده و فرسایشی به درستی کار کنند.

امکان محدود کردن اضافه بار

برخی از هواکش سانتریفیوژ با منحنی‌های اسب بخار بدون اضافه بار تعبیه شده‌اند و این اطمینان را می‌دهند که موتور در صورت بیش از ظرفیت آن اضافه بار نخواهد داشت.

ساده در نگهداری

فن های مواد سبک تر را می توان به راحتی در صورت لزوم تمیز کرد. علاوه بر این، فن‌های خاصی دارای ویژگی‌های خود تمیز شوندگی هستند و تعمیر و نگهداری روزانه را بسیار آسان‌ تر می‌کنند.

تطبیق پذیری بالا

فن سانتریفیوژ برای چندین ترکیب جریان هوا/فشار مفید هستند و می توانند چندین شرایط جریان هوا از جمله هوای تمیز، خشک و مرطوب را پردازش کنند.

چند سایز بودن

این فن‌ها در اندازه‌های مختلفی برای استفاده از کاربردهای مختلف موجود هستند. مانند آنهایی که در فضاهای تنگ یا مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است.

کاربرد هواکش سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ برای صنایعی که به حجم بیشتری از گاز و جریان هوا در فشارهای بالاتر نیاز دارند بسیار مفید هستند. احتمالاً آنها را در سیستم های تهویه ساختمان ادغام می بینید و همچنین اغلب برای فرآیندهای صنعتی برای انتقال گاز یا مواد استفاده می شود. سیستم های کنترل آلودگی هوا نیز از هواکش سانتریفیوژ استفاده می کنند. سایر کاربردها عبارتند از جمع آوری گرد و غبار، هوای احتراق برای مشعل ها، سیستم های خشک کردن و خنک کننده، گردش هوا، شستشوی فیلتر، تقویت گاز و هوادهی فاضلاب.